Selasa, November 22, 2011

Sahabat Dunia Atau Sahabat Dunia Akhirat?





Ehem3….ade orang tak??? kalau ade, untongla~……assalamualaikum, salam sejahtera dan salam satu kereta, tajuk perbincangan BELOG INIKAH DUNIA hari ni ialah sahabat, apa yang dimaksudkan dengan sahabat, Bagi saya sahabat adalah orang yang sentiasa berdamping dengan kita dalam keadaan beriman…(eh masuk PSI la plak), sahabat juga perlulah diniatkan hanya kerana Allah, kalau kerana lain, bekemungkinan la persahabatan tu takkan kekal lama, percayalah…..kita juga kene sayang sahabat kita melebihi diri kita sendiri, ayat ini saya bukan buat sendiri, no3, saye amek daripada buku pendidikan syariah islamiah tingkatan 4, buku itu jgak ade mngatekn kalau kita menyayangi sahabat kita lebih dari diri kita sendiri, nescaya kita akan dpt kmanisan iman tuh. Kemanisan iman tu tak semestinya kita boleh dapat hanya kerana kita sayang sahabat kita saja, tak, ada lagi dua tp saya tak ingatlah, nanti kalau saya ingat saya bagitahu. Oleh itu, percayalah, kalau taknak percaya sudahlah~, :P…..babai…wslm

Tiada ulasan:

Catat Ulasan