Khamis, November 24, 2011

Ibubapa..

ASSALAMUALAIKUM…..da makan belom…kalau da makan takpe la…baru je nak belanja…topik yang saya nak bincangkan pada detik ini ialah..mengenai IBUBAPA…saya teringat akan video salah seorang bintang pemain bolasepak dunia, iaitu Rooney. Pada suatu hari, ada seorang pakcik ni, dia Tanya la kat Rooney, “Awak pernah rasa air terjun?”, lalu Rooney menjawab, “tak, sebab mak saya tak bagi”. See, anda boleh lihat se power2 Rooney tu maen bola pon dia tetap menghormati arahan ibu nya yang tidak membenarkan dia minum air terjun. Ingat apa yang ibu bapa kita tu cakap adalah yang terbaik untuk kita. Jangan lah skali kali kite mlawan ckp diorang kerana Syurga pon ada bawah tapak kaki ibu kan. Saye ni membebel ni bukan lah nak kate yang saya ni perfect ke ape ke, saya pon sedar yang saya dah banyak buat salah kat ibu bapa saya. Jadi marilah kita sama-sama berusaha untuk menjadi anak yang soleh dan solehah. Bukan senang tapi tak mustahi (bak kate ustaz syed), so renung-renungkanlah eh kawan-kawan sekalian. Itu saja, Sekianterimakasih! ANAK YANG BAIK MENDENGAR KATA~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan