Selasa, November 22, 2011

BOLA ATAU SOLAT?

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh
Hai nama saya Fatimah……Fatimah tak sesuai dengan kau Rosli…..eh3…ape aku merepek ni…oke skrg aku nak kongsi sesuatu la…..bnde ni bkaitan dgn pengalaman hidup aku la….ok dalam darjah lima cmtu aku selalu la gak pegi stadium shah alam tu…tengok bola stiap minggu….tu pon sebab mase tu Selangor tengah gah gila…ada brian fuintes, bambang pamungkas, eyli aiboi….tu sume tu pemain import la…..memang syok la tengok diorang maen….manjang menang je…tak rugi beli tiket…tapi ape yang hairan nye bagi aku budak sekolah rendah time tu……aku tengok majoriti la orang kat stadium tu tak solat…biase la kan sampai2 stadium je dalam pukul 6.3o petang cmtu la…pastu game start pukul lapan…..so jarak antara masa tu amatlah panjang….tapi aku tengok sebahagian kecil JE drpd puluhan ribu orang dalam tu yang solat..yang lain tu memekak telolong.….yang aku pelik nye stadium bapaklah besa tapi surau yang dia buat amatlah kecil…da la ade dua je….memang Nampak la yang mereka lebih2 kan bola dari solat….boleh je kot pegi cop tmpat duduk dulu pastu baru gi sembahyang…tak salah kot….tu la yang aku peliknya…aku harap pasni kalau aku memerintah la kat m’sia ni (harapan je la) aku nak bina sebuah stadium yang ad masjid kat dalam die…..senang la sikit nak solat…ade air cond dll….so xde alasan untuk diorang tak solat..konon nye penat la, letih and tired …lelah…..haha..pape pon tahniah la kat Ong Kim Swee dan anak buah sebab korang dah jadi wira negara!!!.....SAYANG HARIMAU MALAYA!




Tiada ulasan:

Catat Ulasan